Beste PS4-games 2022: alle PlayStation 4-titels die elke gamer zou moeten spelen

(Pocket-lint) – De PlayStation 4 is een prima gameconsole, vergis je niet. En de 4K-ready PS4 Pro is nog steeds een nog pittigere versie.

Het zijn echter de ongelooflijke games die de PS4 tot de winnaar van zijn consolegeneratie hebben gemaakt.

Daarom hebben we een lijst samengesteld met de beste PS4-games aller tijden — die teruggaat tot de lancering van de Sony-console in 2013. Ze zijn allemaal de moeite waard om aan je bibliotheek toe te voegen, en er zijn ook veel koopjes.

Hier is dan onze lijst met de beste games die je kunt krijgen voor de PS4 en PS4 Pro, gepresenteerd in willekeurige volgorde.

Final Fantasy VII-remake

squirrel_widget_178013

Het is misschien een recentere toevoeging aan de lijst, maar Final Fantasy VII Remake zou gemakkelijk in elke beste line-up van PS4-games passen, ook al was het maar een top vijf. Exclusief voor PS4 is veel meer dan een remaster van de klassieke PSOne JRPG, het is bijna een nieuwe game, die van de grond af opnieuw is opgebouwd, met verbluffende nieuwe graphics en vechtsystemen die hem goed van pas komen bij de meeste andere games die deze generatie heeft uitgebracht.

The Last of Us Part II

squirrel_widget_166762

Naughty Dog keert terug naar zijn schrijnende visie van een postpandemische wereld en pikt het verhaal van Joel en Ellie op. Deze keer zullen de spelers meestal in Ellie’s schoenen staan, terwijl ze een pad bewandelt dat maar weinigen zouden kunnen verdragen, op zoek naar gerechtigheid. Het is een absoluut hartverscheurende reis en misschien wel een nieuw hoogtepunt voor filmische verhalen in games. Een must-play voor elke PlayStation-bezitter.

Geest van Tsushima

squirrel_widget_178016

Ghost of Tsushima is een game in de open wereld die ongeveer net zo prachtig is om naar te kijken als alles wat er momenteel op de markt is. Ghost of Tsushima zou wel eens een van de allerlaatste grote blockbusters voor de PS4 kunnen worden. Het is een geluk dat het zo leuk is, waardoor je een enorm, divers eiland vol locaties hebt om te bevrijden van de binnenvallende Mongolen.

Red Dead Redemption 2

squirrel_widget_147087

Een werkelijk verbluffende game die wekenlang entertainment en plezier biedt. Het begint traag, maar de hoeveelheid diepte en variatie in missietypes zal je al snel goed en echt verslaafd maken. Rockstar is niet de meest productieve ontwikkelaars, maar het is zeker een van de allerbeste. Er zijn maar weinig openwereldgames met zoveel aandacht en aandacht.

God van de oorlog

squirrel_widget_143881

God of War is gewoonweg verbluffend. De over-the-shoulder third-person stijl werkt goed voor zowel emotionele verhalen als het intuïtieve vechtsysteem. We houden vooral van de bijl-werpende mechanica en, in het bijzonder, het gewicht van de bijl zelf als het terug naar je hand reist Thor’s hamerstijl. Geen enkele PS4 zou zonder gemak de beste God of War-game en een van de beste PlayStation-games moeten zijn.

Death Stranding

squirrel_widget_160926

Als je “vreemd” in het woordenboek hebt opgezocht, zou je daaronder een geweldige foto van Hideo Kojima kunnen vinden. Maar dan zie je hem net zo goed onder ‘genie’. De Japanse meester van de inventiviteit van videogames heeft eindelijk zijn eerste meesterwerk voltooid sinds de splitsing met Konami en Metal Gear, en het is alles wat we hadden verwacht. Vaak verbijsterend, maar altijd verbluffend mooi en uniek, Death Stranding is een game waar je van houdt (zoals wij) of die je verafschuwt. Je hebt het er hoe dan ook over.

Marvel’s Spider-Man

squirrel_widget_145601

Het is moeilijk te beschrijven hoe leuk het eigenlijk is om door de straten te slingeren in Spider-Man, je zult merken dat je dat urenlang doet zonder dat je zelfs maar een missie hoeft te voltooien. Maar gelukkig is er ook een geweldig verhaal en spel in de superheldentitel in de open wereld. Liefhebbers van stripboeken zullen ook de hoeveelheid verzamelobjecten en kostuums die kunnen worden ontgrendeld zeer waarderen. En er zijn onderweg een aantal geweldige personage-cameo’s.

Controle

squirrel_widget_148915

Een van de beste, meest onverwachte hits van 2019, Control is een paranormaal avontuur/shooter van het team achter Alan Wake en is op dezelfde manier een cultklassieker geworden. De kunststijl – vol pasteltinten en een opzettelijk korrelige overlay – past goed bij het thema, met een bijna dromerige sfeer. En de gameplay-mechanica die nieuwe wapens en krachten introduceert naarmate je verder komt, zijn zo fijn afgesteld dat je je nooit overweldigd voelt door de toenemende moeilijkheidsgraad. Fantastisch.

Horizon: Zero Dawn

squirrel_widget_140259

Hoewel het niet een van de meest bekende games is, is Horizon Zero Dawn een van de beste van deze generatie. Door tribale thema’s te combineren met robotica en technologie, is de setting even fascinerend als uniek. En in Aloy krijgen we een van de sterkste vrouwelijke hoofdpersonages in jaren. Er zijn veel RPG-elementen en precieze actiescènes in het enorme openwereldspel. Het is ook een van de best uitziende op de PS4, vooral wanneer aangesloten op een HDR-tv.

Uncharted 4: A Thief’s End

squirrel_widget_137518

Uncharted 4 is niet alleen het resultaat van de lessen van Naughty Dog in de vorige trilogie, het profiteert ook enorm van het werk van de ontwikkelaar aan The Last of Us. Hoewel radicaal anders van toon, leent A Thief’s End ongetwijfeld enkele elementen van zijn blijvende, op horror gebaseerde stablemate, wat resulteert in de meest afgeronde, uitgebalanceerde game van de studio tot nu toe.

Devil May Cry 5

squirrel_widget_147392

Devil May Cry 5 is zo’n extreem genot om te spelen – en is gebouwd op zo’n logische, gerichte structuur – dat je er steeds weer naar terug zult keren, wanneer je de behoefte voelt aan een uitbarsting van louterend, spinnenwebblazend , spectaculair stijlvolle actie.

Bloodborne

squirrel_widget_133366

Bloodborne, exclusief voor PS4, komt uit dezelfde stal als Dark Souls en dat merk je vrijwel meteen. Het komt grafisch overeen met zijn stablemate-serie, zij het met de flair van de huidige generatie, maar de belangrijkste overeenkomst is dat beide actie-avontuur/RPG’s net zo moeilijk zijn als elkaar. Bereid je voor om je DualShock 4 rond te gooien. Veel.

Grand Theft Auto V

squirrel_widget_131797

Het duurde een tijdje om GTA V op de PS4 te krijgen, maar niemand kon klagen als je bedenkt hoeveel extra de verbeterde game biedt ten opzichte van de originele versie. Om te beginnen heeft Rockstar een geheel nieuwe first-person-modus toegevoegd, waarmee de speler het spel vanuit een ander perspectief kan ervaren, zelfs als het al eerder is voltooid. Bovendien kregen de graphics een smakelijke revisie om San Andreas er spectaculairder dan ooit uit te laten zien. En laten we eerlijk zijn, GTA V was sowieso altijd al een van de beste beschikbare games. Dan is er nog GTA Online, dat de game constant nieuw leven inblaast. Uitstekende spullen.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

eekhoorn_widget_135198

Kojima’s laatste Metal Gear Solid-game voor Konami is nog steeds zijn grootste moment tot nu toe (totdat Death Stranding eindelijk het daglicht ziet). De franchise naar de rijken van de open wereld brengen lijkt een geïnspireerde beslissing te zijn geweest, met zoveel te doen en missies te voltooien dat je urenlang zult spelen. We houden ook van de manier waarop je zo ongeveer alles op meerdere manieren kunt aanpakken – rennen en schieten of rondsluipen zijn slechts twee manieren om doelen te bereiken, die elk verschillende reacties veroorzaken. We raden je ook aan om ook de prequel, Ground Zeroes, te bekijken.

The Witcher 3: Wild Hunt

squirrel_widget_133845

Niet alleen een van de beste games op de PlayStation 4, The Witcher 3 kan claimen een van de beste aller tijden te zijn. Het is een buitengewone prestatie in gamedesign, waar het lijkt alsof elke actie die wordt ondernomen in de enorme third-person RPG een effect heeft op de gamewereld. Red een koopman van een paar bandieten in een willekeurige ontmoeting, je zou hem bijvoorbeeld vele uren later weer kunnen ontmoeten in een stad, waar hij je een enorme korting geeft op items die hij te koop heeft. De wereld zelf lijkt ook levendig en levendig, terwijl de game ook in staat is om je vaardigheden te testen, zodat je er niet alleen doorheen raast. Fantastisch.

Buitenaards wezen: isolatie

squirrel_widget_131268

Alien: Isolation, winnaar van een eerdere Pocket-lint Gadget Awards, heeft misschien velen verrast met zijn trouw aan de toon van de eerste Alien-film, zowel grafisch als thematisch. In plaats van je te bewapenen met forse wapens en overstromingen van xenomorfen in je richting te sturen, is de naam van het spel overleven terwijl je door een vernietigd ruimtestation wordt opgejaagd door slechts die ene Alien. Cue enkele pant-wettingly enge momenten.

Meer over dit verhaal

Elk spel in deze lijst is getest en gespeeld door ons team om er zeker van te zijn dat het de moeite waard is om opgenomen te worden.

We hebben hun campagnes gespeeld, uren in hun multiplayer-aanbod gestopt en ze zorgvuldig vergeleken met directe concurrenten om er zeker van te zijn dat ze de meest bevredigende en lonende opties op hun platform vertegenwoordigen.

We zijn niet geïnteresseerd in zinloos geknoei met cijfers of vreemde details – we willen alleen een gemakkelijk te begrijpen recensie geven die je een idee geeft van hoe het zal zijn om te spelen. En denk niet dat de games niet volledig zijn getest, want de recensies zijn beknopt.

We behandelen technologie en games sinds 2003 en hebben in veel gevallen niet alleen de game in kwestie beoordeeld, maar ook de vorige generaties – helemaal terug naar de eerste release op de markt. Er zijn ook tal van titels die we hebben overwogen die niet in elk van onze kopersgidsen terecht zijn gekomen.

Geschreven door Rik Henderson. Bewerken door Conor Allison.