Call of Duty Warzone-tips en -trucs: essentiële hints om seizoen 6 van de COD Battle Royale te domineren

(Pocket-lint) – Call of Duty: Warzone heeft een stormachtig eerste jaar achter de rug en vertoont geen tekenen van vertraging, met meer dan 100 miljoen spelers over de hele wereld die thuis meer tijd hebben dan voorheen. En wat is een betere manier om de dagen door te brengen dan met een gratis te spelen Battle Royale-game, gekoppeld aan een toch al dominante franchise?

Het goede nieuws is dat de game ook een kraker is, en dat is zo gebleven na de release van Call of Duty: Black Ops Cold War, de nieuwste mainline COD-game. Nu is Warzone volledig verbonden met Black Ops — er is een gedeeld voortgangssysteem tussen de twee, evenals Modern Warfare uit 2019, en seizoen 6 is gelanceerd om nog meer inhoud en details aan Verdansk toe te voegen.

We zijn vaker gedropt dan we kunnen tellen in de zone, terwijl we oefenen en squadrons vormen om enkele nuttige strategieën en tips te bedenken die je in je eigen sessies kunt meenemen. Zeg het rustig, we winnen zelfs een paar wedstrijden. Dus, hier zijn onze toptips om een betere COD Warzone-speler te worden.

squirrel_widget_2682660

1. Controleer de kaart voordat je erbij neervalt

De keuze van de landingszone is een belangrijke variabele aan het begin van een wedstrijd. Zodra je dat filmpje ziet van het opstarten van het vrachtvliegtuig, kun je het kaartscherm voor je wedstrijd openen en zien waar de krimpende gascirkel zal beginnen. Dat kan je helpen een idee te krijgen van waar mensen eerder zullen landen en waar je naar moet streven als het dichterbij komt.

Het is belangrijk dat u, naarmate uw zelfvertrouwen groeit, uw tactiek hierop kunt afstemmen. Als je geen zin hebt in chaotische vuurgevechten, ga dan misschien wat verder weg om solide uitrusting te krijgen. Je kunt ook voor de “proef door vuur”-aanpak gaan en jezelf trainen in vechten door drukke gebieden te zoeken, zoals de immer populaire Superstore. Het is aan jou, maar zorg ervoor dat je een plek kiest.

2. Knal en snijd je parachute om sneller te laten vallen

Vrijwel vanaf het moment dat Warzone live ging, bedachten spelers een brutale manier om een beetje voorsprong te krijgen in een wedstrijd. Terwijl je uit het vrachtvliegtuig over de kaart valt, kun je je parachute laten knappen wanneer je maar wilt om langzamer naar beneden te glijden. Wat mensen zich echter realiseerden, is dat je je koord kunt doorknippen om opnieuw te duiken en je parachute zo vaak als je wilt opnieuw kunt laten knallen. Nu gebruiken mensen dat in hun voordeel.

Ten eerste, als je valt, lijkt het erop dat je een korte snelheidsboost krijgt als je uit je parachute springt en de koorden doorknipt, en je agressiever naar voren gooit, waardoor je sneller grond kunt bedekken om bij de door jou gekozen landingszone te komen.

Ten tweede, nadat je je parachute hebt weggesneden, krijg je een paar seconden waar je startpistool wordt getrokken, waardoor je mogelijk wat schoten kunt weghalen op andere mensen die vallen, om dat eerste kleine voordeel te krijgen.

Ten slotte kun je ook zijwaarts afdrijven om meer terrein te bestrijken zonder hoogte te verliezen – een geweldige manier om enorme lange drops te maken om weg te komen van drukke plekken.

ActivisionCall of Duty Warzone-tips en -trucs domineren de nieuwste Battle Royale On The Block-afbeelding 1

3. Spaar uw geld niet op

Warzone heeft een geldeconomie in het hart. Je verzamelt geld terwijl je rondrent en verdient meer voor het voltooien van contracten (daarover later meer). Sommige lucifers vind je bijna niet, terwijl je bij andere snel genoeg in het spul zwemt. Zorg er in ieder geval voor dat u niet te lang op uw geld blijft zitten.

In de Battle Royale-modus is er geen bonus voor het verzamelen van geld, dus het is er eigenlijk alleen voor jou om te gebruiken bij de Buy Stations die op je kaart zijn aangegeven. Hiermee kun je een selectie van killstreaks kopen, zoals UAVs en Cluster Strikes, evenals meer pantserplaten en loadout-drops. Ons advies zou zijn om proactief te zijn bij het kopen van deze beloningen – je kunt het geld tenslotte niet meenemen, en een goed getimede UAV kan je heel gemakkelijk een vuurgevecht opleveren.

Dat gezegd hebbende, als je teamgenoten veel sterven, wil je misschien $ 4.000 houden om ze terug te kopen, mochten ze hun verlossende Gulag-gevecht niet winnen.

4. Loadout-drops zijn de juiste keuze

Contant geld is dus belangrijk, maar wanneer u een koopstation bezoekt, is het misschien de moeite waard om te weten wat uw prioriteit zou moeten zijn. Zoals we al zeiden, kan een UAV een enorme hulp zijn, maar de absolute topprioriteit in je team zou moeten zijn dat iemand zo snel mogelijk een Loadout Drop koopt. Met deze airdrops kan je hele squadron een van hun persoonlijke uitrustingen kiezen om in te wisselen en hun aangepaste wapens en uitrusting te krijgen.

Dat is in deze context hetzelfde als een handschoen aantrekken, je in de groef laten komen met een uitrusting waar je je prettig bij voelt, en alle beste spelers gebruiken het om te domineren. Volg het voorbeeld, als je kunt!

Als je dat eenmaal hebt gedaan, kies je zo snel mogelijk je uitrusting om gevaar voor een zittende eend te voorkomen. Hoewel je natuurlijk ook vrij kunt experimenteren met extraatjes, raden we je ten zeerste aan om standaard met Ghost te werken, waarmee je je voor UAVs en hartslagmonitors verbergt. Het is zon beetje een verplichte keuze, tenzij je wilt dat een Overkill-klasse twee van je favoriete wapens tegelijk krijgt.

Activisioncall of duty warzone tips en trucs essentiële hints om seizoen 4 van de kabeljauwgevecht royale foto 11 te domineren

5. Pak contracten op wanneer je maar kunt

Als je echter wordt afgeschrikt door het prijskaartje van $ 10.000 van een loadout-drop, zijn er enkele goede manieren om geld en buit te verdienen terwijl je over de kaart beweegt – contracten. Deze zijn voor je uitgestippeld en vallen in vijf soorten: premies, scavenger, recon, Most Wanted en Supply Run.

Premies markeren één speler op de kaart voor je, in een straal die kleiner wordt naarmate je dichterbij komt, waardoor je een bepaalde hoeveelheid tijd krijgt om hem of haar te vinden en te doden, en je wordt beloond als ze dood gaan. Het is handig dat als je een premie ontvangt en iemand anders die speler doodt, je nog steeds wordt beloond. Er is geen nadeel aan het oppakken van een van deze – het zal je vertellen waar een speler is en je krijgt XP alleen om ermee te beginnen.

Scavenger- contracten markeren een opeenvolging van drie loot boxes die je kunt vinden en openen, met stevige buit erin en een geldbeloning wanneer je de set voltooit. Je krijgt ook een gegarandeerde druppel van een Armor Satchel als je deze voltooit, zodat één speler maximaal 8 platen kan vasthouden. Nogmaals, dit zijn geen hersenspinsels.

Recons wijzen je ondertussen naar een veroveringspunt dat je kunt vergrendelen en kan een beetje riskanter aanvoelen. Ze vereisen dat je een tijdje stil blijft zitten, soms in de open lucht. Ze zullen je echter vertellen waar de cirkel de volgende keer zal sluiten, als een enorm tactisch voordeel, en ze zijn favoriet voor ervaren spelers.

Most Wanted is een tweesnijdend zwaard. Je wordt gedurende drie minuten gemarkeerd als een doelwit voor iedereen op de kaart, maar als je die tijdslimiet overleeft, krijg je niet alleen een geldbeloning, maar dode teamgenoten vallen meteen terug in het spel, of ze nu in de goelag zijn of toekijken.

Ten slotte geeft Supply Run je beperkte tijd om een specifiek gemarkeerde Buy Station te bereiken. Zorg dat je er op tijd bij bent en je zult genieten van persoonlijke kortingen op je volgende aankoop (inclusief een gratis self-revive kit of terugkoop) om je vooruit te helpen.

Het laatste woord is echter dat deze contracten niet alleen goed zijn voor buit en geld – ze geven je ook een kortetermijndoelstelling om naar te streven, en zijn een geweldige manier om een match meer gestructureerd te laten aanvoelen en minder als giswerk. Eerlijk gezegd is het leuker om in een game te spelen waarin je een paar contracten hebt afgevinkt dan je 20 minuten op één plek te verstoppen en dan dood te gaan.

6. Deel je bronnen

We blijven squadrons noemen, en hoewel je Warzone in Solos-modus kunt spelen, is het duidelijk dat het de bedoeling is dat de meeste spelers zich bij een squadron aansluiten in de belangrijkste Battle Royale-modus. We raden je daarom aan om als team tactisch te denken. Als je met volledige bepantsering en vijf reserveplaten zit, terwijl je squadleden niets meer hebben, laat dan wat platen vallen die ze kunnen ophalen.

Hetzelfde geldt voor contant geld en munitie – het is vaak zo dat alleen door je geld te poolen, bijvoorbeeld een uitrustingsmarkering kan worden gekocht. Dit zal op de lange termijn meer onbaatzuchtig spelen aanmoedigen.

Activisioncall of duty warzone tips en trucs essentiële hints om seizoen 4 van de kabeljauwgevecht royale foto te domineren 17

7. Alles pingen

Net als elke andere Battle Royale-game sinds Apex Legends uitkwam, heeft Warzone een ping-systeem waarmee je kunt communiceren met je squaddies. Hiermee kun je ze laten zien waar je naar kijkt of waar je naar streeft. Dit is een makkelijke tip, maar gebruik hem altijd, wanneer je maar kunt, en wijs hem toe aan een knop waarmee je vertrouwd bent om dat gemakkelijker te maken. Hoe meer informatie je deelt, hoe verder je team zal gaan.

8. Wees creatief met apparatuur

Er is ook een reeks veldapparatuur die u onderweg overal op de kaart kunt vinden, die u in een mum van tijd kan helpen. Of het nu gaat om velddekking om de zichtlijn van een vijand te blokkeren, de Dead Silence-veldupgrade om je een tijdje stil te maken, of meer, er zijn veel manieren waarop deze kunnen helpen.

Een leuke tactiek die snel werd ontdekt, is de velddrone die je kunt vinden. Als je de drone gebruikt en een teamgenoot heeft C4 uitgerust, kunnen ze de C4 op de drone laten vallen om er een verkleinde, mobiele bom van te maken.

Een andere topstrategie is om een Trophy-systeem op je voertuig te plaatsen voordat je ergens heen gaat – het beschermt je tegen een paar raketten of granaten en kan je veiliger naar je bestemming brengen. Eerlijk gezegd rijden we niet graag zonder.

Activisioncall of duty warzone tips en trucs essentiële hints om seizoen 4 van de kabeljauwgevecht royale foto te domineren 19

9. Maak gebruik van de Goelag

Een van de meest verfrissende onderdelen van Warzone is dat de dood helemaal niet het einde hoeft te zijn. Ten eerste, tenzij je vlak voor het einde van het spel sterft, word je naar de Goelag gestuurd, een gevangenis waar je wacht op een een-op-een vuurgevecht om opnieuw toegang te krijgen tot het slagveld. Zelfs als je verliest, kan je team je nog steeds terugkopen als ze het geld hebben.

Als jullie echter met zn tweeën tegelijk naar de Goelag gaan, kunnen jullie elkaar misschien helpen. Vaak heeft onze teamgenoot ons kunnen bellen terwijl ze naar ons vuurgevecht keken, ons hielpen om te winnen en vervolgens weer in het spel te komen. Profiteer van elk voordeel dat u kunt krijgen!

10. Speel Plunder of Resurgence voor een verandering van tempo

Warzone is natuurlijk niet alleen pure Battle Royale – er is ook Plunder, een modus waarin je over de kaart zoemt op zoek naar contant geld en alleen contant geld, voordat je het op aangewezen punten wegstuurt. Het is veel chaotischer en hectischer dan Battle Royale, vooral omdat respawns zijn ingeschakeld en er geen gascirkel is om je zorgen over te maken.

Als je een verandering wilt in de nagelbijtende spanning van Battle Royale-rondes, is het een geweldige optie om het af te wisselen, en misschien merk je zelfs dat je er de voorkeur aan geeft. Het is vooral geweldig om je wapens te nivelleren – stort je live in Plunder met een dubbel wapen XP-token, en concentreer je op Supply Runs met voertuigen en je zult door de ranglijst razen.

Als alternatief zag seizoen 1 de toevoeging van een tweede kleinere kaart, Rebirth Island, gemodelleerd naar Alcatraz. Het is een hectische gamekaart die de actie in een veel minder uitgestrekte ruimte verpakt, en is een andere geweldige optie als je je tempo wilt veranderen.

11. Varieer je teamgrootte

Sinds de lancering zijn er al veel wijzigingen in afspeellijsten in Warzone geweest – we hebben een Solos-modus, als je zin hebt om de kaart op je eenzame te nemen, en de lancering van (het originele) seizoen 3 zag de toevoeging van Quads, verhoging je teamgrootte tot vier. Dat is perfect als je altijd een maat uitsloot om tot een driekoppige ploeg te komen.

Maar als je geen vier mensen hebt en geen willekeurig team in je team wilt, kun je altijd je Squad Fill-instellingen wijzigen om er zeker van te zijn dat het alleen je vrienden zijn, en je kansen wagen met een kleinere squadron. Het is zeker een nadeel, maar het kan leuk zijn om te zien hoe je tactieken onder dwang moeten veranderen.

12. Stapel je UAVs

Hoewel in de late game veel spelers met uitrustingen zullen schommelen die ze onzichtbaar maken voor de scanners, zijn UAVs nog steeds een enorm krachtig hulpmiddel in Warzone, waardoor je op de hoogte blijft van waar vijandelijke squadrons om je heen zijn.

Bovendien heb je je misschien niet gerealiseerd dat ze echt kunnen stapelen – als je squadron drie UAVs tegelijkertijd oproept, zul je versteld staan van de details die je ontvangt. Je krijgt een geavanceerde kijk op elke vijand op de kaart, waarbij je niet alleen ziet waar ze zijn, maar ook in welke richting ze wijzen, in realtime. Het zal niet lang duren, maar als je een paar contracten hebt voltooid en het geld hebt om te verbranden, kan het je een blijvend inzicht geven in posities en tactieken.

ActivisionCall Of Duty Warzone Tips en trucs Essentiële hints om seizoen 3 van de Cod Battle Royale te domineren afbeelding 1

13. Pas op voor fakkels

Je hebt het je misschien niet gerealiseerd, maar er zijn twee situaties in Warzone die een signaalflits de lucht in sturen zodat spelers in de buurt het kunnen zien. De ene begint een Recon-contractpunt te veroveren, dat een witte flare afgeeft, terwijl de andere een squadlid terugkoopt, die een rode flare uitzendt.

Houd deze signalen in de gaten terwijl je over de kaart beweegt, en je kunt een team krijgen dat kampeert op een veroveringspunt of wacht tot een ongeplunderd squadlid terugkeert naar de strijd.

14. Varieer waar je neervalt

Het is verleidelijk en gemakkelijk om een paar plekken op de kaart te vinden waar je graag wilt droppen, of dat nu is omdat ze over het algemeen geïsoleerd zijn of vol met buit, maar vecht tegen de drang om er te vaak naar terug te keren. Je zult sneller verbeteren en de kaart veel sneller leren kennen als je je afzetpunten wisselt en af en toe naar locaties gaat waarvan je weet dat het drukker zal zijn. Het zal ook het ritme van je speelsessie veranderen, wat volgens ons een goede zaak is.

15. Pas op voor het gasmasker

Als je het eindspel van een wedstrijd betreedt, is een populaire en krachtige tactiek om de buitenste rand van de gasring te omhelzen terwijl deze sluit, vluchtende doelen uit te pikken en zelf net voor te blijven. Dit vereist in feite dat je een gasmasker hebt, zodat je zelf minder risico loopt, maar houd er rekening mee dat de aan-uit-animaties van het masker enorm storend zijn.

De eerste keer dat het je overkomt, zal het je dag verpesten, maar als je personage het masker aan en uit trekt, kan dit je vuren onderbreken en je op belangrijke momenten een paar seconden tot nutteloos heupvuur reduceren, dus zorg ervoor dat je plannen maakt voor het. Het is niet per se iets dat je ooit op betrouwbare wijze kunt beheersen, maar als je leert de verstoring te verwachten, zul je er in ieder geval niet meer zo geïrriteerd door raken.

Wanneer is Black Friday 2021? De beste Black Friday deals in de VS vind je hier

Activisioncall of duty warzone tips en trucs essentiële hints om seizoen 4 van de kabeljauwgevecht royale foto te domineren 18

16. Pas op voor in-match evenementen

Seizoen 4 (d.w.z. het eerste seizoen 4, niet het huidige, zucht) werd destijds gelanceerd om te klagen over bestandsgroottes wereldwijd, en de belangrijkste eerste toevoeging komt in de vorm van in-match-evenementen. Deze kunnen willekeurig gebeuren tijdens elke wedstrijd en er zijn drie soorten:

• Ontsnapping uit de gevangenis: iedereen die is geëlimineerd, respawnt door middel van een airdrop – of ze nu hebben verloren in de Goelag of wachten op een gevecht.
  • Fire Sale: Koopstations krijgen plotseling hoge kortingen op veel items en het terugkopen van gevallen squadleden wordt gratis voor de duur van 60 seconden.
  • Supply Chopper: gepantserde helikopters patrouilleren op de kaart. Als je ze vernietigt, krijg je zeldzame buit, waaronder drie UAVS, twee pantserdozen en munitiedozen, een gasmasker, een granaatwerper en minimaal wat geld.

Deze gebeurtenissen kunnen het spel veranderen, dus als ze in een wedstrijd plaatsvinden, pas dan je tactiek dienovereenkomstig aan en kijk naar de lucht!

17. Verlies de hoop niet

Het klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar we menen het echt. Of je nu nog nooit een game hebt gewonnen of al weken niet, blijf verstandig spelen en tactische beslissingen nemen en de overwinningen zullen op een gegeven moment komen. We zouden het weten – we hadden al een week of twee geen wedstrijd gewonnen, maar onze meest recente overwinning was een farce. We stierven vroeg, kwamen door de Goelag zonder enige tegenstander na een angstige wachttijd van twee minuten, vielen in de buurt van de laatste cirkel zonder geweer en verstopten ons vijf minuten voordat we naar binnen slopen, een enkele SMG oppikten en drie schoten afvuurden om de laatste af te maken speler die staat, die ons niet eens heeft gezien.

Eén moord, veel spanning en een enorm deel van het fortuin, en we zijn terug in win-town. Warzone is een behendigheidsspel doorspekt met veel geluk en situationeel bewustzijn, dus wees niet ontmoedigd als je in feite een slechte run hebt.

Geschreven door Max Freeman-Mills. Bewerken door Britta O’Boyle. Oorspronkelijk gepubliceerd op 19 maart 2020.