Joe Wicks Body Coach-app: alles wat je moet weten

  • door

Deze pagina is vertaald met behulp van AI en machine learning.

(Pocket-lint) – Joe Wicks – ook bekend als de Body Coach – is waarschijnlijk het best bekend om zijn Lean in 15-boeken, of mogelijk recenter zijn PE met Joe-workouts.

De Zuid-Londense doet echter ook een 90-dagen Plan en Graduate Plan op maat van elk individu – met recepten en trainingen geleverd in een PDF-formaat – en er is een iOS-app genaamd Body Coach die op 10 december 2020 in de App Store is aangekomen.

We hebben het 90-dagenplan en het afstudeerplan voltooid, maar deze functie heeft alles te maken met de Body Coach-app. Dit is alles wat u moet weten, inclusief hoeveel het kost, wat u voor uw geld krijgt, hoe het werkt en of het de moeite waard is om u aan te melden.

Hoeveel kost de Body Coach-app?

  • Gratis proefperiode van 7 dagen
  • Drie abonnementsopties
  • Jaarlijks, driemaandelijks, maandelijks
  • £ 89,99 / £ 37,99 / £ 14,99
  • $ 119,99 in de VS

De Body Coach-app biedt een gratis proefperiode van 7 dagen voor alle abonnementen, met onbeperkte toegang tot de app. Na de proefperiode zijn er drie abonnementsopties om uit te kiezen: jaarlijks, driemaandelijks en maandelijks. Zoals met de meeste app-abonnementen, bespaart u geld door de jaarlijkse vooruitbetaling te betalen in plaats van maandelijks, en het is ook best veel – in feite de helft.

Jaarlijks is £ 89,99 of $ 119,99. Driemaandelijks is £ 37,99, wat neerkomt op bijna £ 152 per jaar en maandelijks £ 14,99, wat neerkomt op bijna £ 180. Elk abonnement wordt automatisch verlengd, tenzij het 24 uur voor de volgende betalingsdatum wordt geannuleerd.

Pocket-lintJoe Wicks Body Coach-app: alles wat je moet weten foto 10

Hoe werkt de Body Coach-app?

  • Recepten op maat gemaakt voor jou
  • Kies abonnementsniveau
  • Kies soort eten

Net als het 90-dagenplan biedt de Body Coach-app een aantal recepten die individueel op u zijn afgestemd, op basis van uw BMR (Basal Metabolic Rate), die wordt berekend op basis van de informatie die u invoert nadat u zich hebt aangemeld.

Deze informatie omvat uw lengte, gewicht, of u reeds bestaande gezondheidsproblemen heeft, wat uw levensstijl is in termen van hoeveel u op een normale dag beweegt, evenals zaken als of u borstvoeding geeft of dat u een caloriebeperkt dieet in het afgelopen jaar.

Je kiest ook welk niveauplan je wilt – Beginner, Intermediate of Advanced – en wat voor soort voedsel je wilt met vier beschikbare opties: Mixed Meals (vlees-, vis- en vegetarische gerechten), Pescatarian Meals (vis en veggie), Veggie (alleen vegetarische gerechten), Veganistisch (alleen plantaardige gerechten). Je kunt op elk moment van beide veranderen, dus als je halverwege Vegan wilt gaan, is dat geen probleem, maar als je de intensiteit van het plan verandert, gaat het terug naar cyclus één.

Nadat u de informatie hebt ingevoerd, maakt de app uw plan. Uw plan is opgedeeld in cycli en elke cyclus duurt vier weken. De cycli bevatten allemaal zeven trainingen (vijf 25-35 minuten en twee kortere), opwarmings- en afkoelvideos en een aantal recepten, met nieuwe recepten en trainingen voor elke cyclus.

Alle recepten bieden portiegroottes die bij u passen, zoals we al zeiden, en de eerste cyclus heeft 60 recepten – 27 Refuel Meals, 33 General Meals – evenals 12 Snacks. Cyclus twee heeft 40 nieuwe recepten – 18 Refuel Refuel Meals en 22 General Meals, samen met zes extra snacks. Cyclus drie heeft nog eens 40 recepten – 18 tankmaaltijden en opnieuw 22 algemene maaltijden, evenals zes snacks, enzovoort. Bijtankmaaltijden zijn ontworpen om na een training te worden gegeten en bevatten koolhydraten, terwijl de algemene maaltijden veel vetten en weinig koolhydraten bevatten en ontworpen zijn om op rustdagen te worden gegeten, evenals voor de andere maaltijden van de dag, afhankelijk van welke cyclus jij bent.

Net als bij het 90-dagenplan, wordt het aanbevolen dat u één brandstofmaaltijd eet na uw training en algemene maaltijden voor de andere twee hoofdmaaltijden van uw dag tijdens cyclus één, evenals twee tussendoortjes. Tijdens cyclus twee verandert de aanbeveling in twee tankmaaltijden (één na een training) en één algemene maaltijd op trainingsdagen, evenals twee snacks, met drie algemene maaltijden op rustdagen.

Voor cyclus drie veranderde onze aanbeveling terug in één tankmaaltijd en twee algemene maaltijden met twee snacks op trainingsdagen en drie algemene maaltijden en twee snacks op rustdagen, maar we vermoeden dat dit kan variëren, afhankelijk van uw voortgang en uw antwoorden aan het einde van de cyclus check-ins.

Pocket-lintJoe Wicks Body Coach-app: alles wat je moet weten foto 11

Wat wordt er van je verwacht in de Body Coach app?

  • Metingen starten
  • Fotos
  • 4/5 keer per week trainen

U wordt aangemoedigd om uw startmaten en fotos in te voeren om u te helpen de voortgang te zien terwijl u door het plan gaat en u gemotiveerd te houden.

Deze metingen zijn uw gewicht, borst, heupen, taille, rechterarm, linkerarm, rechterbeen en linkerbeen. De app legt uit waar u moet meten, zodat u aan het einde van elke cyclus op dezelfde plaats kunt meten.

De fotos zijn voor-, achter- en zijkant, en hoewel u geen fotos hoeft te uploaden als u dat niet wilt, raden we u op basis van onze ervaring ten zeerste aan om dat wel te doen. Het is soms erg moeilijk om de stapsgewijze veranderingen bij jezelf te zien, maar we waren erg blij met de resultaten vanaf het begin van het 90-dagenplan tot het einde van het 90-dagenplan toen we terugkeken in fotos, evenals de weken tussen het begin van cyclus één en cyclus drie met behulp van de app.

De Body Coach-app verwacht, net als het 90-dagenplan, dat je vier tot vijf keer per week traint. Het wordt ook aanbevolen om ongeveer 3 liter (afhankelijk van de persoon) water te drinken bovenop de thee of koffie die je drinkt, en twee snacks per dag te eten van je schema, zoals we al zeiden.

Aan het einde van elke cyclus van vier weken verschijnt de optie Inchecken. Wanneer u incheckt, wordt u gevraagd vakjes aan te vinken die op u van toepassing zijn in termen van wijzigingen die u heeft opgemerkt. Dit zijn onder andere dingen als “Ik voel me gelukkiger”, “Ik ben productiever”, “Mijn huid is helderder” en “Ik heb meer energie”. U kruist alles aan wat van toepassing is. U wordt ook gevraagd om uw metingen in te voeren en nieuwe fotos te uploaden. Nadat u de Check In heeft voltooid, krijgt u nieuwe recepten en nieuwe trainingen.

Houd er rekening mee dat voor de eerste cyclus geen apparatuur nodig is, maar voor de tweede cyclus een set dumbbells. De Body Coach-app geeft geen gewicht aan, maar beveelt iets uitdagends aan, maar niet te zwaar.

Pocket-lintJoe Wicks Body Coach-app: alles wat je moet weten foto 6

Wat krijg je met de Body Coach app?

  • Op maat gemaakt dieetplan
  • Maak je eigen
  • Trainingen op aanvraag
  • Live trainingen
  • Planner-tool
  • Boodschappenlijst

In een notendop, de Body Coach-app biedt een individueel op maat gemaakt dieetplan, vijf trainingen en twee kortere trainingen om de vier weken die op elk moment toegankelijk zijn om te doen wanneer het jou uitkomt.

Er is ook een live-trainingsgedeelte met aankomende trainingen waarmee je in realtime met Joe Wicks kunt trainen. Januari had bootcamp-workouts, terwijl de live-workouts van februari waren gebaseerd op een kernuitdaging. Maart, april en mei hadden weekendsessies met elke week een Saturday Sweat en Sunday Stretch, terwijl november Reboot-sessies heeft en er ook Weighty Wednesday-krachtsessies zijn. De live workouts zijn dan beschikbaar in het On Demand-gedeelte van het Live-tabblad in de app, zodat je altijd een verscheidenheid aan workouts te doen hebt.

Daarnaast heeft de Body Coach-app een Planner-tool waarmee u kunt kiezen op welke dagen u wilt trainen en welke maaltijden u wilt eten, zodat u gemakkelijker vooruit kunt plannen en uzelf kunt voorbereiden. Wanneer u dit invult, kunt u ook de functie Boodschappenlijst gebruiken die de ingrediënten uit de recepten in een eenvoudige lijst trekt, zodat u weet wat u uit de winkel nodig heeft.

Er is ook een Creëer uw eigen-sectie, waarmee u ad-hocmaaltijden kunt samenstellen met uw op maat gemaakte specifieke individuele hoeveelheden voor kip, pasta, bijsauzen enz. voor als u een van de beschikbare recepten niet wilt gebruiken.

Pocket-lintJoe Wicks Body Coach-app: alles wat je moet weten foto 9

Waarin verschilt de Body Coach-app van het 90-dagenplan?

  • App in plaats van PDF
  • Geen Swas Tool voor app

Er zijn slechts een paar verschillen tussen het 90-dagenplan en de Body Coach-app nu een Create Your Own-sectie in de app wordt aangeboden en er een boodschappenlijstje in de app is. Het 90-dagenplan heeft een geweldige Swaps-tool, die de Body Coach-app nog niet biedt. Met de Swaps Tool kun je bijvoorbeeld kip voor zalm in een recept verwisselen en precies weten hoeveel je moet hebben, hoewel het 90-dagenplan geen boodschappenlijstfunctie heeft.

Het enige andere verschil is dat je plan in PDF-formaat wordt verzonden op het 90-dagenplan, dat lang niet zo gemakkelijk te gebruiken is als de Body Coach-app en de trainingen zijn toegankelijk via een link naar het privé YouTube-kanaal.

Om het zo te zeggen, we hebben al onze recepten op maat van het 90-dagenplan en het afstudeerplan en we hebben ons nog steeds aangemeld voor het jaarlijkse abonnement op de Body Coach-app, ook al zijn sommige recepten hetzelfde.

Pocket-lintJoe Wicks Body Coach-app: alles wat je moet weten foto 1

Hoe gebruik je de Body Coach-app?

  • Vijf tabbladen
  • Nieuwe functies komen eraan

Er zijn vijf tabbladen in de Body Coach-app: Vandaag, Jouw Plan, Live, Bibliotheek, Profiel.

Tabblad Vandaag

Het tabblad Vandaag is als een overzichtspagina van uw dag. Het heeft Maaltijdinspiratie bovenaan, of een gedeelte voor Uw Plan met uw volgende geplande maaltijd of training als u de Planner-tool hebt gebruikt (op het tabblad Uw Plan). Voor Maaltijdinspiratie verschijnt er een knop “Start Cooking” die u rechtstreeks naar dat recept brengt. Voor het tabblad Uw plan brengt een knop “Begin met koken” of “Start training” u naar het recept of de training die u hebt gepland.

Helaas heeft de app geen herkenningsgedeelte voor wanneer je een training hebt voltooid of een plek om te vertellen dat je er die dag een hebt gedaan als je een andere training doet dan het plan.

Onder het gedeelte Maaltijdinspiratie of Uw plan wordt afgeteld naar uw volgende check-in – vier weken vanaf het moment dat u zich aanmeldde of vanaf het moment waarop u met de volgende cyclus begon. U kunt dit desgewenst opnieuw starten in het gedeelte Profiel, zodat u teruggaat naar het begin van de cyclus waarin u zich bevond.

Onder het incheckgedeelte bevindt zich een gedeelte voor aankomende live-workouts en een knop “Toevoegen aan agenda”.

Het gedeelte Jouw plan als je de Planner-tool nog niet hebt gebruikt, of het gedeelte Maaltijdinspiratie als je dat wel hebt gedaan, staat dan onder het gedeelte over aankomende trainingen.

Pocket-lintJoe Wicks Body Coach-app: alles wat je moet weten foto 3

Tabblad Uw abonnement

Het tabblad Uw abonnement is eigenlijk het hoofdtabblad. Bovenaan het tabblad Uw Plan zijn drie extra tabbladen: Trein, Eten en Planner.

Binnen het gedeelte Trein staat wat er van je wordt verwacht in de cyclus, de benodigde apparatuur en je trainingen, met een korte samenvatting van wat de trainingen inhouden, bijvoorbeeld het aantal bewegingen, rondes en de werk-rustverhouding. Je vindt er ook de opwarmings- en afkoelvideos en de snelle workouts. Als u op elke training tikt, krijgt u een gedetailleerder overzicht van wat erbij komt kijken.

In het gedeelte Eten vindt u hoe u in de cyclus moet eten, bijvoorbeeld twee algemene maaltijden, één tankmaaltijd en twee snacks op trainingsdagen, evenals het tabblad Maaltijd bijtanken, Algemene maaltijd en het tabblad Snacks . Je vindt hier ook het gedeelte Maak je eigen.

Beste iPhone-apps 2021: de ultieme gids

Als je op de drie verschillende receptentabbladen klikt, kom je bij al die recepten, waarbij elke receptenkaart een foto bevat, tijd om het te maken en er zal ook een label zijn als het “Goed voor onderweg”, “Gezinsvriendelijk” is. “Goed voor batchcooking” of een “Langer recept”. De recepten zijn ook handig op tijd gerangschikt om het te bestellen, met de snelste bovenaan. Voor alle recepten waar je van houdt, kun je op het hartpictogram tikken dat ze naar een sectie Favorieten trekt, toegankelijk via de hoofdsecties Bijtankmaaltijden of Algemene maaltijden.

Als u op een individuele receptkaart tikt, wordt het aantal porties bovenaan weergegeven met een tabblad ingrediënten en hieronder een methode-tabblad. Er is ook een vervolgkeuzelijst met alternatieve ingrediënten onderaan voor sommige recepten, maar deze is niet zo uitgebreid als de Swaps-tool van het 90-dagenplan, maar vertelt u in plaats daarvan waar u vetarm kunt gebruiken in plaats van vol vet en een andere melk bijvoorbeeld , in plaats van dat je deze hoeveelheid kip kunt ruilen voor deze hoeveelheid zalm.

Onder de receptentabbladen bevindt zich het gedeelte Maak je eigen, zodat je verschillende ingrediënten kunt combineren om je eigen recepten te maken terwijl je je aan je aangepaste hoeveelheden houdt. Binnen de sectie Maak je eigen maaltijd is een sectie Maak een tankmaaltijd aan en een sectie Maak een algemene maaltijd aan. De ingrediënten die u kiest, zijn afhankelijk van de maaltijd die u aan het maken bent, dus onder het gedeelte Een maaltijd bijvullen krijgt u opties voor koolhydraten, terwijl in het gedeelte Een algemene maaltijd maken Koolhydraten worden vervangen door een gedeelte Extra vetten.

Binnen elke sectie vindt u uw specifieke hoeveelheid, zoals bijvoorbeeld 200 g kipfilet voor eiwitten of 20 g halloumi voor extra vetten. Wanneer je een General Meal maakt, kies je minimaal een bakvet, eiwitbron en extra vet, terwijl een Refuel Meal minimaal een kookvet, eiwitbron en koolhydraten is. Er zijn ook hoeveelheden bijsaus, groenten en extras zoals kruiden die u echter ook kunt toevoegen.

Op het tabblad Planner kun je beslissen op welke dagen je gaat trainen en wanneer, met de opties First Thing (vóór het ontbijt), Ochtend (vóór de lunch), Lunch (vóór het diner) of Avond (na het diner). U kunt dan de recepten kiezen die u die dag wilt eten, hoewel de app de training aanbeveelt om te doen, herinnert de app u alleen aan de eetaanbevelingen in plaats van de keuze te beperken om alleen maaltijden bij te tanken voor de maaltijd na uw training en algemene maaltijden de andere tijden bijvoorbeeld. Het staat echter standaard op het juiste tabblad, dus als u ervoor kiest om vóór het ontbijt een training te plannen, verschijnt het tabblad Maaltijden bijtanken wanneer u ontbijt toevoegt.

Als u op de pijlen bovenaan uw week tikt, kunt u desgewenst de hele cyclus plannen, maar u kunt het ook per week doen. Eenmaal opgeslagen, wordt uw plan weergegeven onder het gedeelte Planner. Je kunt het bewerken als je wilt, maar als je op elke kaart tikt, ga je rechtstreeks naar het recept of de training. Hier is ook de functie voor het boodschappenlijstje te vinden.

Zodra je je weekplan hebt gemaakt – dat je helaas nog niet naar een andere week kunt kopiëren – kun je op de knop Boodschappenlijstje tikken. Hier kun je kiezen hoeveel porties van elk recept je wilt toevoegen en vervolgens onderaan op “Exporteer boodschappenlijstje” tikken. Hiermee kunt u een lijst exporteren naar WhatsApp, Berichten, Notities, E-mail, enz., en de lijst wordt opgesplitst in Fruit/Veg/Salade, Kruiden/Specerijen, Zuivel/Eieren/Gekoeld, Vlees/Gevogelte, Kast, Blikken/Blikken en Bakkerij, waarmee je de hoeveelheden ingrediënten krijgt voor alle recepten die je voor die week hebt gepland.

Live-tabblad

Het tabblad Live heeft bovenaan twee tabbladen: Aankomend en On-demand. Het is vrij duidelijk. Het tabblad Aankomend heeft de volgende Live-workout met Joe Wicks, evenals degenen die binnenkort verschijnen, zodat je kunt zien op welke datum en tijd ze plaatsvinden en ze aan je agenda toevoegen met behulp van het kleine blauwe pictogram.

Het tabblad On Demand bevat live-workouts met Joe die al zijn uitgevoerd, evenals enkele extra workouts, zoals een 30 minuten durende Full Body-training zonder apparatuur.

Tabblad Bibliotheek

Het tabblad Bibliotheek heeft twee extra tabbladen: Trein en Eten. Onder elk tabblad bevindt zich een apart gedeelte voor de cyclus waarin u zich bevindt, zoals Gemiddeld. Train is waar je trainingen van eerdere cycli vindt, zodat je terug kunt gaan en elke gewenste training kunt doen terwijl je geabonneerd bent op de app. Eat doet hetzelfde, maar dan voor recepten, door een catalogus met recepten op maat voor u samen te stellen.

U kunt in deze sectie ook uw favoriete recepten kiezen, wat vooral handig is naarmate de bibliotheek groeit.

Pocket-lintJoe Wicks Body Coach-app: alles wat je moet weten foto 8

Tabblad Profiel

Ten slotte vindt u op het tabblad Profiel uw planselecties, uw voortgang inclusief metingen en fotos, uw levensstijl- en gezondheidskeuzes, instellingen voor de app en zoals we hierboven vermeldden, de mogelijkheid om “opnieuw te starten”.

Wanneer je een cyclus hebt voltooid en nieuwe fotos hebt geüpload, vind je je “Vroegste” en “Nieuwste” fotos naast elkaar onder het gedeelte Transformatiefotos. Statistieken worden ook naast elkaar weergegeven in het gedeelte Statistieken, zodat u gemakkelijk kunt zien hoe uw lichaam is veranderd. Je kunt je statistieken bewerken door op het gedeelte Statistieken te tikken en vervolgens op de datum van de statistieken die je wilt bewerken.

Binnen de planselecties kun je hier het voedsel kiezen dat je wilt eten, zoals gemengd of veganistisch. Je kunt ook kiezen voor beginner, halfgevorderd of gevorderd, maar als je dit wijzigt, keert het plan terug naar cyclus één, wordt je planner gewist en wordt je inchecktimer opnieuw ingesteld.

Welke functies ontbreken in de Body Coach-app?

De Body Coach-app is geweldig, maar er ontbreken een paar functies die we in de toekomst graag zouden zien verschijnen.

  • Mogelijkheid om een weekplan te kopiëren in Planner
  • Swas Tool voor recepten
  • Integratie met Apple Watch en andere fitnesstrackers
  • Muziekservice-integratie
  • Plaats om trainingen te loggen
  • Mogelijkheid om een partnerplan toe te voegen

Op welke apparaten werkt de Body Coach-app?

  • iOS
  • iPadOS
  • Android komt eraan

Op dit moment is de Body Coach-app alleen beschikbaar voor iOS- en iPadOS-apparaten. Android komt echter, met pre-registratie nu beschikbaar in de Google Play Store.

Waar is de Body Coach-app beschikbaar?

  • VK
  • Europa
  • ons

De Body Coach-app is wereldwijd beschikbaar, waaronder het VK, Ierland, Europa, de VS en Canada.

Conclusie: moet u zich aanmelden?

Tot nu toe genieten we van de Body Coach-app. We hebben geweldige resultaten gezien van het 90-dagenplan en het afstudeerplan dat we in 2020 hebben gedaan, evenals de cycli die we met de app hebben gedaan, dus we hebben waarschijnlijk wat extra motivatie om bij de Body Coach-app te blijven zoals we weten dat deze werkt voor ons.

Als je het jaarlijkse abonnement neemt, denken we dat je behoorlijk veel waar voor je geld krijgt, zolang je iemand bent die zich aan dingen houdt, hoewel het idee van inchecken wel betekent dat je enige verantwoordelijkheid hebt, wat goed is voor degenen die van de wagen vallen gemakkelijk.

Het maandelijkse abonnement lijkt veel, maar het is de moeite waard eraan te denken dat je niet alleen de trainingen krijgt, maar ook het op maat gemaakte maaltijdplan. Maatwerk is daar het sleutelwoord. Met apps zoals FIIT zijn de maandelijkse kosten hoger en hoewel de trainingen uitstekend zijn, zijn er geen aanbevelingen voor voedsel of dieet, laat staan een individueel plan.

De Body Coach-recepten zijn absoluut heerlijk en hoewel er een paar dingen zijn die we graag zouden zien in de Body Coach-app – zoals integratie met Apple Watch of andere fitnesstrackers, een vorm van integratie van muziekservices en een plek om trainingen en wat je hebt gegeten – we zijn tot nu toe grote fans van deze app.

Geschreven door Britta O’Boyle. Oorspronkelijk gepubliceerd op 5 januari 2021.

Bron: Pocket-lint.com