Kevin Smiths eerste Clerks III trailer toont Randal en Dante terug bij Quick Stop

(Pocket-lint) – Een trailer voor Clerks III is eindelijk gearriveerd, 28 jaar nadat de originele cultklassieker van Kevin Smith debuteerde.

Dit derde deel van Lionsgate teast een nieuw tijdperk, maar de hele bende is terug. De film volgt Randal (gespeeld door Jeff Anderson) en concentreert zich op zijn hartaanval en de nasleep daarvan. Met de hulp van Dante, Elias, Becky, Jay en Silent Bob, heeft hij besloten om te stoppen met het kijken naar films en te beginnen met het maken ervan. Natuurlijk gaat zijn eerste film over de buurtwinkel waar het allemaal mee begon.

Kevin Smith schreef en regisseerde de nieuwe film, die een echo is van zijn echte leven, aangezien hij in 2018 een bijna-fatale hartaanval kreeg. Smith speelt ook Silent Bob in Clerks III. In feite zal de nieuwe film het grootste deel van de originele cast zien terugkeren, waaronder Anderson, Brian O’Halloran, en Jason Mewes. Rosario Dawson en Trevor Fehrman hebben ook hun rollen van Beck en Elias uit Clerks II hernomen.

Clerks III heeft ook Marilyn Ghigliotti, Ben Affleck, Fred Armisen, Sarah Michelle Gellar, Michelle Buteau, en Marc Bernardin in de hoofdrollen.

De originele Clerks kwam uit in 1994 en maakt deel uit van Smith’s fictieve universum dat bekend staat als het “View Askewniverse”. Het omvat andere jaren ’90 en vroege aughts hitfilms, zoals Mallrats, Chasing Amy, Dogma, en Jay and Silent Bob. Nu zal Clerks III zich deze herfst bij dat universum voegen. Het zal een screening tour doen in 19 steden op 13 en 15 september 2022.

De exacte steden zullen worden aangekondigd op Comic-Con later in juli.