Top Xbox One-games 2021: de beste Xbox One S- en X-games die elke gamer moet hebben

(Pocket-lint) – Als je iets zoekt om op je Xbox One S of Xbox One X te spelen, ben je hier aan het juiste adres.

Er zijn nu duizenden games beschikbaar voor de Xbox One en het kan een lastige taak zijn om ertussen te kiezen. We hebben er in de loop der jaren echter enorm veel van gespeeld en hebben onze eigen favorieten.

Hier zijn dan onze keuzes voor games die je echt zou moeten bekijken. Sommige zijn verbeterd voor Xbox One X en veel zijn zelfs beschikbaar op Xbox Game Pass Ultimate – een abonnementsservice om volledige games zo vaak als je wilt te downloaden en te spelen. Het hoeft de aarde dus niet te kosten.

Genieten.

Red Dead Redemption 2

squirrel_widget_175763

Hoewel Red Dead Redemption 2 traag begint, zal de hoeveelheid diepte en variatie in missietypen je snel echt verslaafd maken. Het is ook enorm, dus zorg ervoor dat je een maand opzij zet om alles te doorstaan wat het te bieden heeft. En met de toevoeging van Red Dead Online heb je genoeg te doen, zelfs nadat het verhaal voor één speler is afgelopen.

Versnellingen 5

squirrel_widget_148916

Het vijfde deel in de Gears of War-serie – exclusief de prequel Judgement – is een hoogstandje van een game die voor het eerst met groot succes elementen uit de open wereld toevoegt. Het plaatst je ook in de oversized COG-schoenen van Kait, het eerste vrouwelijke hoofdpersonage van de franchise, en heeft een aantal echt gedenkwaardige baasgevechten.

Borderlands 3

squirrel_widget_148917

Gearbox heeft tot nu toe de beste Borderlands gemaakt. Het voelt heel vertrouwd aan voor de anderen in de serie, wat in zijn voordeel is, want dat maakt het gemakkelijk om meteen te lanceren, maar er is genoeg nieuw en verbeterd om de eetlust van zowel fans als nieuwkomers te stillen.

De buitenste werelden

squirrel_widget_168890

Als je een fan bent van actie-RPGs en hunkert naar een echte Fallout-achtige actie die tot de essentie is gedestilleerd – dwz zonder die bouwonzin of andere vreemde elementen – dan zul je The Outer Worlds geweldig vinden.

Call of Duty: Modern Warfare

squirrel_widget_148920

Samen met de geweldige singleplayer-campagne en Special Ops, levert CoD: Modern Warfare allemaal een geweldig goed pakket op. Als er de afgelopen jaren een vermoeden bestond dat de Call of Duty-franchise begon te kraken onder de druk van zijn jaarlijkse karakter (zij het met een roterende selectie van drie ontwikkelaars die om de beurt om de beurt waren), doet deze game het uitstekend om dergelijke angsten weg te nemen. We zouden het aanbevelen tijdens de nieuwere Black Ops Cold War.

Fortnite

Fortnite is gratis om te spelen en gericht op iedereen – zowel kinderen als volwassenen. De mix van first-person shooter-gameplay, basisopbouw en cartoonafbeeldingen trekt jong en oud aan en met platformonafhankelijk spelen kun je zelfs die op Switch of PS4 aan.

PlayerUnknowns Battlegrounds

Ook wel bekend als PUBG, was dit in wezen het begin van het nu enorm populaire Battle Royale-formaat. Het begon op pc, maar kwam als eerste naar Xbox One – in termen van releases van de thuisconsole. Het is niet langer exclusief, maar de Xbox One-versie profiteert ervan langer te zijn dan PS4 en ziet er vooral goed uit op een Xbox One X.

Metro Exodus

squirrel_widget_175969

Post-apocalyptische games zijn misschien doodgemaakt, maar Metro Exodus slaagt er nog steeds in om een nieuwe draai aan het genre te genereren, althans gedeeltelijk dankzij het unieke Oost-Europese wereldbeeld. Het is ook een prima game: prachtig vormgegeven, intelligent geplaatst, rijk aan verhaal en voorzien van een gameplay die zowel bevredigend gevarieerd als lekker bevredigend is.

Assassins Creed: Valhalla

squirrel_widget_306507

Assassins Creed: Odyssey blies de franchise nieuw leven in en Valhalla cementeert de beste delen. Je kruipt in de huid van Eivor, een Viking-krijger die de taak heeft zijn volk in Engeland te vestigen, en het is een brullend verhaal om van te genieten.

Controle

squirrel_widget_148915

Als je van third-person shooters houdt, biedt Control er een die heel anders aanvoelt dan alle andere die je eerder hebt gespeeld, dankzij de stratosferisch vreemde paranormale verhaallijn. Zowel qua gameplay als qua ambiance is Control volkomen origineel, zeer onderscheidend en zeer bevredigend, dankzij een behoorlijke selectie van zijmissies en uitdagingen buiten het hoofdverhaal.

Ori en de wil van de slierten

squirrel_widget_148927

Een heerlijk vervolg op Ori and the Blind Forest, deze mooie platformgame zal je overtuigen met prachtige illustraties en soepele, bevredigende gameplay. Het is een indrukwekkend pakket door en door, en kan ook worden opgeschaald om een serieuze uitdaging te geven als je de moeilijkheidsgraad verhoogt. Het vriendelijke verhaal en de karakteristieke animaties zullen lang in de herinnering blijven.

Spyro Reignited Trilogy

squirrel_widget_175971

Dit is een prachtige remaster van een van de meest innemende platformgameseries uit de jaren 90. Het biedt elk van Spyro the Dragon, Spyro 2: Riptos Rage! en Spyro: Year of the Dragon, maar met een grote, moderne revisie van de visuals en audio. Ontwikkelaar Toys for Bob kreeg zelfs de stemacteur voor de twee sequels om Spyro in de eerste te herhalen voor continuïteit.

Forza Horizon 4

squirrel_widget_145831

Forza Horizon 4 is niet alleen een van de beste racegames op de Xbox One, maar ook een van de beste op elke gamemachine. De instelling in het VK werkt uitstekend om een grote variatie in racestijlen en omstandigheden te bieden. Bovendien zorgt de seizoensmonteur, met lente, zomer, herfst en winter met verschillende themas tijdens je game-ervaring, voor een uitstekende levensduur.

Huurmoordenaar 3

squirrel_widget_3882247

De Hitman-reboot was een geweldig episodisch avontuur, maar het nieuwste vervolg is zelfs nog beter – misschien wel de beste stealth-game ooit. Je hebt geduld nodig, maar het enorme aantal manieren om elke moordmissie te voltooien, maakt het een spel waar je steeds weer op terug zult komen. Deze game upgradet ook de afleveringen van de eerste twee items, zodat je ze ook opnieuw kunt bezoeken met de nieuwe en verbeterde game-engine.

Doom

squirrel_widget_175973

Wat Bethesda ook mag geloven, en wat de smaak van millennials ook is, Doom draait helemaal om zijn singleplayer-campagne, een met bloed verslindend briljant beest van een game. Het is een uitgebreide, waanzinnig hectische, ongelooflijk bevredigende, glorieuze bloederige om te zien, en meer dan waardige update van het klassieke origineel.

Resident Evil 2

squirrel_widget_146879

De horror-dynamiek van de originele Resident Evil 2 oogstte destijds enorm veel lof. De remake van 2019 maakt maximaal gebruik van moderne technologie om ze naar een nog hoger plan te tillen. Het resultaat is dat de nieuwe Resident Evil 2 een absoluut hoogstandje is – het is niets minder dan een objectieve les in het opnieuw maken van een oud spel.

Shadow of the Tomb Raider

squirrel_widget_145732

Het laatste deel van de oorspronkelijke trilogie van Lara Croft is ook het beste. Het is groter dan haar vorige twee uitstapjes, heeft een meer betrokken verhaallijn en veel tombes om te overvallen. De vaardighedenboom en rollenspelelementen zijn uitstekend gerealiseerd en de graphics zijn soms gewoonweg verbluffend – vooral wanneer ze in 4K worden gepresenteerd op een Xbox One X.

Monster Hunter: World

squirrel_widget_175975

Monster Hunter: World blijkt glorieus verslavend en eindeloos charmant te zijn en biedt een open wereldervaring als weinig anderen. Omgevingen wemelen van het leven en de RPG-elementen zijn geweldig en gemakkelijk te begrijpen, zelfs voor nieuwkomers in franchise. Je zult snel merken dat je verslaafd bent aan zowel zijn charme als uitdagingen. Net als wij.

Star Wars Jedi: Fallen Order

squirrel_widget_175976

Toen Electronic Arts de Star Wars-licentie bemachtigde, was er veel nieuwe hoop (excuseer de woordspeling) dat we games zouden krijgen van de kwaliteit van Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II en Knights of the Old Republic. Helaas, hoewel Battlefront I en II geweldige multiplayer-actie en authentieke beelden boden, misten ze aan verhaal of diepte. Star Wars Jedi: Fallen Order maakt het in schoppen goed, met een uitgebreide singleplayer-campagne en gameplay die aanvoelt als een kruising tussen Dark Souls en Tomb Raider. De kracht is sterk in deze.

Sea of Thieves

squirrel_widget_144196

Sea of Thieves vertegenwoordigt een riskante benadering om een gameplay-ervaring te creëren die fris en uniek aanvoelt. Maar het lukt. Het is misschien wel de eerste game die het knoestige raadsel aanpakt om de tools te bieden waarmee gamers hun eigen verhalen kunnen creëren.

Dark Souls 3

squirrel_widget_175979

Zoals iedereen die een Dark Souls-game heeft gespeeld zou verwachten, is Dark Souls 3 enorm, gothic, griezelig, bezaaid met bazen die, wanneer je ze voor het eerst tegenkomt, onmogelijk ontmoedigend en toch onweerstaanbaar verslavend lijken. Soms vervloek je de impuls die je terugstuwt in zijn stinkende wereld, terwijl je worstelt om zelfs maar een paar honderd meter vooruit te komen. Maar de beloning is dat elke kleine triomf die je weet te behalen zo zwaar zal zijn dat ze aanvoelen als machtige overwinningen.

Halo 5: Guardians

squirrel_widget_135714

Het vijfde deel van de avonturen van Master Chief voegt een frisse spelstijl toe aan de procedure in de vorm van coöperatief spelen tijdens de campagnemodus. Je wordt altijd vergezeld door drie andere personages voor elke missie, of dat nu met het team van Master Chief is of met een nieuw team van Spartanen onder leiding van Jameson Locke. En maak je geen zorgen als je geen drie vrienden kunt vinden om mee te spelen, Halo 5 doet het heel goed met kunstmatige intelligentie om je metgezellen het leven te geven. Er is ook de uitstekende nieuwe multiplayer-modus die veel plezier biedt: Warzone. Het kan leiden tot een aantal serieus gekke gevechten.

No Mans Sky

squirrel_widget_175980

Hoewel No Mans Sky direct na de lancering behoorlijk wat kritiek kreeg, zijn er voortdurende updates en contentpatches om het spel om te vormen tot het ruimteverkenningsspel waar we oorspronkelijk allemaal op hoopten. En de langverwachte Xbox One-versie kwam met hen vanaf de lancering. Resultaat.

The Witcher 3: Wild Hunt

squirrel_widget_133845

Niet alleen een van de beste games op de Xbox One, The Witcher 3 kan claimen een van de beste aller tijden te zijn. Het is een buitengewone prestatie in game-ontwerp, waarbij het lijkt alsof elke actie die wordt ondernomen in de enorme third-person RPG een effect heeft op de gamewereld. Red een handelaar van enkele bandieten tijdens een willekeurige ontmoeting, je zou hem bijvoorbeeld vele uren later weer kunnen ontmoeten in een stad, waar hij je een enorme korting geeft op items die hij te koop heeft. De wereld zelf lijkt ook levendig en levendig, terwijl de game ook in staat is om je vaardigheden te testen, zodat je er niet zomaar doorheen schiet.

Grand Theft Auto V

squirrel_widget_175982

Het heeft even geduurd om GTA V op de huidige generatie consoles te krijgen, maar niemand kan klagen als je bedenkt hoeveel extra de verbeterde game biedt ten opzichte van de originele versie. Om te beginnen heeft Rockstar een geheel nieuwe first-person-modus toegevoegd, waarmee de speler het spel vanuit een ander perspectief kan ervaren, zelfs als het eerder is voltooid. Bovendien kregen de graphics een smakelijke revisie om San Andreas er spectaculairder dan ooit uit te laten zien. En laten we eerlijk zijn, GTA V was sowieso altijd een van de beste games die er waren.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

squirrel_widget_175984

Kojimas laatste Metal Gear Solid-game voor Konami is toevallig ook zijn grootste moment. De franchise meenemen naar de rijken van de open wereld lijkt een geïnspireerde beslissing te zijn geweest, met zoveel te doen en missies te voltooien dat je urenlang zult spelen. We weten het, we hebben nog steeds niet alles gezien wat er in het spel te zien is. We houden ook van de manier waarop je zowat alles op meerdere manieren kunt aanpakken – rennen en schieten of sluipen zijn slechts twee manieren waarop je doelen kunt bereiken, die elk verschillende reacties veroorzaken.

Halo: The Master Chief Collection

squirrel_widget_131655

Met Halo: The Master Chief Collection heeft 343 Industries een geweldig pakket samengesteld van de vier beste Halo-games die zijn geremasterd voor de huidige console-generatie. We hebben Halo 5: Guardians sinds de release, maar de vorige vier zijn hoe dan ook een waardige set games. De Xbox One-versie van Halo 2 is zon geweldige upgrade naar het Xbox-origineel dat het op zichzelf het geld bijna waard is.

Destiny 2

squirrel_widget_175985

Destiny 2 had misschien zijn critici bij de lancering, maar het is in de loop der jaren verbeterd tot een zeer fijne game, met meerdere upgrades en campagne-add-ons. En nu Bungie de kernervaring gratis heeft gemaakt om te spelen nadat hij zelf-uitgever is geworden, is er nu geen excuus om er geen draai aan te geven.

Minecraft

squirrel_widget_175986

Het aanhoudende succes van Minecraft kan voor sommigen als een verrassing komen, maar met elke nieuwe release wordt een nieuwe generatie fans geboren. En omdat Microsoft nu de enige eigenaar van de serie is, is de Xbox One-versie voorbeeldig. Het biedt ook platformonafhankelijk spelen.

Alien: isolatie

squirrel_widget_175987

Alien: Isolation, winnaar in de categorie beste game bij de Pocket-lint Gadget Awards in 2014, heeft velen misschien verrast door zijn vasthouden aan de toon van de eerste Alien-film, zowel grafisch als thematisch. In plaats van je te bewapenen met forse wapens en overstromingen van xenomorfen in je richting te sturen, is de naam van het spel overleven terwijl je door een verwoest ruimtestation wordt opgejaagd door slechts één Alien. Cue een paar broek-bevochtigende enge momenten.

Far Cry 4

squirrel_widget_175988

Hoewel we gek zijn op Far Cry 5, is het vorige uitje voor de serie een van onze favoriete first-person shooters en blijft het de beste van de twee. Far Cry 4 heeft alles wat een moderne game zou moeten bieden. In wezen is het een FPS, maar er zijn role-playing game-elementen, rij-uitdagingen, geweldig coöpspel en een van de grootste open wereldkaarten die we in zon game hebben gezien. De missiestructuur is uitstekend, terwijl het aantal zijmissies en andere dingen die je kunt doen bijna overweldigend is. Maar misschien wel het beste van Far Cry 4 is de geweldige schurk in Pagan Min. Kwaad en grappig in gelijke mate en het dichtst bij een echt gerealiseerde Bond-achtige vijand in gaming.

Dragon Age: Inquisition

squirrel_widget_175989

Hoewel het helpt om de vorige Dragon Age-games van tevoren op oudere consoles te hebben gespeeld – althans om de plot te volgen – is Dragon Age: Inquisition een machtige rollenspelgame van Bioware die inspectie verdient, ongeacht of je een fan bent van het genre of niet. De verhaallijn is breed en verreikend en de game heeft misschien wel de meeste zijmissies en andere dingen die we buiten de gebaande paden kunnen doen, zoals we ons kunnen herinneren.

Batman: Arkham Knight

squirrel_widget_175990

Groter dan de andere Batman-games ervoor en verbluffend mooi om op te starten, sluit Arkham Knight de trilogie op spectaculaire wijze af. Zonder al te veel spoilers weg te geven, is het gebruik van de Joker tijdens het spel geïnspireerd en we denken dat de toevoeging van de Batmobile variatie toevoegt aan missies en de algehele gameplay. Bovendien zijn de speelbare gebieden van Gotham City deze keer zo groot dat het een sensatie is om om ze heen te racen in het superkrachtige voertuig.

Project Cars: Game of the Year-editie

squirrel_widget_175991

De Forza-serie is misschien wel de bekendste in het genre van simulatie-racegames als het gaat om Xbox One, maar de community die Project Cars heeft gemaakt, past het aan voor realistische rijervaringen. Waar Project Cars het idee een beetje verder neemt, is door de meeste aanpassingen aan te bieden voor races die je waarschijnlijk in een racegame zult zien, zelfs tot het vermogen om te kiezen hoe het weer met elke ronde zal veranderen. De eerste game is ook veruit superieur aan het vervolg, vinden we.

Het leven is vreemd

Zonder een grote licentie om aan vast te houden, zou het originele Life is Strange aan je aandacht zijn ontsnapt, ook al bevat het een net zo boeiend verhaal als The Walking Dead of een ander episodisch avonturenspel. De vijf afleveringen, die tienermeisje Max volgen nadat ze ontdekt dat ze de tijd terug kan draaien, bevatten fantastische stemacteurs en wendingen die je tot het einde zullen laten raden. En het beste ervan is dat uw acties de uitkomst bepalen. Het uitstekende vervolg is ook de moeite waard.

Rocket League

squirrel_widget_175997

Een bizarre hybride van footy, rijsimmen en Robot Wars, Rocket League in een online multiplayer-teamgame die een enorme culthit is geworden. Twee teams van maximaal acht spelers moeten in feite hun raket-aangedreven autos gebruiken om een gigantische voetbal in het doel van hun tegenstanders te dwingen. Bonkers en briljant in gelijke mate.

Geschreven door Rik Henderson. Bewerken door Britta O’Boyle.