Waarom een Nvidia GeForce RTX 30-serie laptop de perfecte mix is van kracht en draagbaarheid

(Pocket-lint) – Nvidia’s GeForce RTX 30-serie laptop GPU’s hebben een revolutie teweeggebracht als het gaat om wat je kunt verwachten van een slanke en gestroomlijnde laptop in de gaming-afdeling. Voorbij zijn de dagen van het downloaden van games uit de jaren negentig omdat ze waren alles wat een laptop kon draaien.

Met een GPU uit de GeForce RTX 30-serie in je laptop kun je nu de nieuwste games spelen, waar je ook bent, in hoge resoluties en met het soort grafische effecten dat normaal gesproken is voorbehouden aan krachtige desktopspelcomputers. Ontdek hieronder wat deze GPU’s zo indrukwekkend maakt.

met RTX-ondersteuning

Nvidia’s RTX is ’s werelds meest geavanceerde platform voor ray-tracing en een reeks AI-technologieën, en dat betekent dat je in een reeks games kunt profiteren van de meest nauwkeurige belichting ooit. Het simuleert hoe licht zich in de echte wereld gedraagt, en zorgt voor levensechte schaduwen, verbluffende weerspiegelingen in ramen en water, en hele scènes zien er totaal getransformeerd uit dankzij de nauwkeurigere lichtkaatsing.

U hebt geen duur, high-end desktopsysteem nodig om te profiteren van de voordelen van ray tracing. Zowel de Acer Nitro 5 als de Asus TUF 15 hebben een RTX 3050Ti in zich, en beide maken gebruik van de nieuwe ray tracing-technologie. Dit is een goede indicatie van het soort stappen voorwaarts dat Nvidia heeft gemaakt op het gebied van grafische vormgeving voor laptops.

Nvidia DLSS

Het eindigt niet bij ray tracing, RTX brengt toegang tot andere Nvidia-innovaties met zich mee, en een van die innovaties die de laatste tijd veel aandacht heeft gekregen is DLSS, of Deep Learning Super Sampling. Dit systeem maakt gebruik van AI-kernen die zijn ingebouwd in Nvidia’s GPU’s om enorme prestatieverbeteringen te geven aan je games zonder afbreuk te doen aan de visuele natuurgetrouwheid.

Je kunt een paar dozijn extra frames per seconde aan vloeiendheid krijgen door DLSS in te schakelen, dat kunstmatige intelligentie gebruikt om de beeldschermresolutie te upscalen zonder de grafische hardware die je hebt te zwaar te belasten. Het is een prestatieverhoging zonder extra kosten; je haalt meer uit de GPU die al in je laptop zit. Dat is het soort prestatieverbetering waar pc-gamers van dromen, en het is perfect voor laptops met GeForce RTX 3050’s erin, zoals deze ASUS TUF 15 of de Lenovo IdeaPad.

Geavanceerde Optimus

NVIDIA blijft het laptop-ecosysteem vooruit duwen met de toevoeging van Advanced Optimus. U herinnert zich misschien de originele Optimus, een technologie die de NVIDIA GPU gebruikt om frames te renderen, maar de geïntegreerde GPU (IGP) om ze weer te geven op het scherm. Advanced Optimus is, nou ja, geavanceerd. Advanced Optimus verandert automatisch welke GPU is aangesloten op het beeldscherm op basis van de werkbelasting.

Dit betekent gaming power wanneer u het nodig hebt, of batterijduur wanneer u gewoon op het web surft. Het werkt automatisch en hoeft niet opnieuw te worden opgestart om van GPU te wisselen. Het werkt gewoon zoals het hoort.

Crazy low-latency

Het is één ding om geweldige framerates te halen bij indrukwekkende resoluties, maar als je aan online games doet, weet je hoe belangrijk latentie is, de tijd tussen een muisklik en een visuele verandering op het scherm. Latency is van cruciaal belang en kan de beslissende factor zijn die winnen van verliezen scheidt in een competitieve omgeving.

Nvidia’s laptops uit de GeForce RTX 30-serie kunnen Nvidia Reflex gebruiken om de systeemlatentie tot het laagst mogelijke niveau terug te brengen en GeForce-gamers een voorsprong te geven op hun concurrenten. Reflex omzeilt de grafische renderwachtrij en verbetert de communicatie tussen CPU en GPU. Dit resulteert in lagere latency, wat leidt tot snellere doelacquisitie en verhoogde precisie, wat leidt tot succesvollere uitkomsten. Schakel Reflex in een competitieve game zoals Overwatch, Fortnite of Valorant in en je zult het begrijpen.

Pak een laptop met de superkrachtige RTX 3070, zoals de MSI Katana GF66 of Lenovo Legion 5 en je zult het verschil voelen, terwijl de nog krachtigere 3080 nog verder gaat in de MSI GP66 Leopard en Asus Zephyrus.

Dit zijn slechts enkele van de ongelooflijke voordelen die je krijgt van een GeForce RTX 30-serie laptop, en er zijn nog veel meer laptops beschikbaar met een aantal geweldige aanbiedingen te vinden. Je kunt de nieuwste reeks gaminglaptops van Nvidia hier vinden.

PC Gaming Week (9 – 13 mei) in samenwerking met Nvidia GeForce RTX
Of je nu een PC Gaming veteraan of een totale newbie bent, wij hebben je gedekt!
Bezoek onze PC Gaming hub voor het laatste nieuws, reviews, geweldige features en details over de beste producten die er zijn.